Afrekenstaat invoeren
Nadat er gestort is, is het belangrijk dat je de Afrekenstaat in CollecteWeb invult. Deze kan worden ingevuld bij het menu-item 'Afrekenstaten'. Zie hiervoor de donkerblauwe menubalk aan de linkerkant. Een video over de het invoeren van de afrekenstaat vind je hier.
- Wanneer je het menu item 'Afrekenstaten' aanklikt, staat er in de meeste gevallen de melding: 'Ojee...Er zijn geen gegevens die voldoen aan de zoekopdracht.' Dit is omdat in het filter van CollecteWeb (het vergrootglas) wordt gezocht naar alles van het huidige collectejaar. Aangezien er nog geen afdracht is geregistreerd dit jaar wordt er niets gevonden. Door middel van het plus-teken (+) rechtsboven start je een nieuwe afrekenstaat.
- Iedere storting wordt uitgevoerd door twee personen. Bij de eerste ondertekenaar kies je jouw eigen naam (rest wordt automatisch ingevuld). Bij de tweede ondertekenaar staan een aantal namen voorgeselecteerd. Het kan voorkomen dat de tweede ondertekenaar geen collectevrijwilliger is en niet in de voorselectie staat. In dat geval vul je handmatig de gegevens in van de medestorter/ondertekenaar.
Onze accountant voert hierop een strikte controle. - Bij de opmerkingen vul je in:
- Muntgeld: plaats storting, datum storting (incl. tijd), bedrag en machinenummer (zie transactiebon)
- Briefgeld: plaats storting, datum storting, sealbagnummer (start meestal met AAS) en bedrag (zie transactiebon)
- Informatie over storingen zoals 'bonnetje kwam er niet uit' of 'apparaat liep vast'.
Er is in de afrekenstaat een mogelijkheid om bijlagen te uploaden. Dit mag gewoon een foto zijn die je maakt met je telefoon, van bijvoorbeeld de transactiebon. Dit is niet verplicht, maar wel een grote hulp voor onze verwerking.
Heb je nog vragen?
Ook bij vragen of hulp bij de afronding van de collecte kun je rekenen op de medewerkers van het collecteteam!
Op onderstaande drie momenten organiseren wij speciale inloopspreekuren over het afstorten van de collecte-opbrengst en het invoeren van de afrekenstaat. Kortom, de financiƫle afhandeling van de collecte.
Het is niet nodig om je vooraf in te schrijven. Ook heb je hier geen speciale software voor nodig. Je webbrowser is voldoende.
- Vrijdag 19 september van 10.00 tot 11.00 uur
- Woensdag 24 september van 19.30 tot 20.30 uur
- Vrijdag 26 september 15.00 tot 16.00 uur
Gebruik op bovenstaande momenten deze link om aan het inloopspreekuur deel te nemen.
Mocht het je niet uitkomen om deel te nemen, dan kun je eventueel ook bellen met 035 697 80 50 (ma t/m vrij 9 - 17 uur).